Doctorat

Doctorat > Burse

Serviciul German de Schimb Academic (DAAD) are și anul acesta o ofertă atractivă de burse de cercetare în Germania pentru doctoranzi, tineri cercetători (postdoc) și cadre didactice din cadrul instituțiilor de învățământ superior și cercetare din România.
Sunt finanțate stagii de cercetare desfășurate în limba germană sau în limba engleză.
Se recomanda în mod deosebit următoarele programe (hyperlink-uri în text):
-           <http://bit.ly/Stagii_1-6_luni> Stagii de cercetare pentru doctoranzi și tineri cercetători: de scurtă durată (1-6 luni)
-           <http://bit.ly/Stagii_cadre_didactice_si_cercetatori> Stagii de cercetare pentru cadre didactice și cercetători (1-3 luni)
-           <http://bit.ly/Stagii_de_lucru_arta_muzica_arhitectura> Stagii de lucru pentru profesori universitari din domeniile artă și arhitectură (1-3 luni)
-           <http://bit.ly/Reinvitare_fosti_bursieri> Program de reinvitare pentru foști bursieri (1-3 luni)

În datele de 5 și 9 martie 2021 se vor organiza două sesiuni online de informare despre bursele mai sus menționate. Detalii despre cele două evenimente se găsesc pe pagina  de facebook:  <https://www.facebook.com/DAADRomania/photos/a.200018133359234/4259429030751437/> https://www.facebook.com/DAADRomania/photos/a.200018133359234/4259429030751437/

 

 

Serviciul German de Schimb Academic - DAAD - ofera pentru anul universitar 2017/18 urmatoarele burse pentru profesori universitari, doctoranzi, absolventi si studenti (programele sunt atat in limba germana, cat si in limba engleza):

 

 

 

a.       Pentru doctoranzi si tineri cercetatori durata stagiului este de 1 pana la 6 luni cu o bursa lunara in valoare de 1000 Euro (1 bursa).

 

b.      Pentru cadre didactice si cercetatori durata stagiului este de 1 pana la 3 luni cu o bursa lunara in valoare de 2000 Euro pentru asistenti, profesori asociati si tineri conferentiari si respectiv 2150 Euro pentru profesori universitari (1 bursa).

 

 

 

Termenele limita de depunere a dosarelor sunt urmatoarele:

  1. 1 mai 2017 pentru stagiile care urmeaza sa inceapa  din decembrie 2017 si respectiv mai 2018.
  2.  15 noiembrie 2017 pentru stagiile care urmeaza sa inceapa din iunie 2018 si respectiv noiembrie 2018.

Pentru informatii suplimentare puteti accesa site-ul www.daad.ro.

WBI

PROGRAMUL DE BURSE DE EXCELENTA IN.WBI

2013-2014

 

In contextul globalizarii si al mobilitatii in crestere, Valonia-Bruxelles International (WBI) a lansat un program de burse de excelenta, destinat cetatenilor straini, care au obtinut o diploma la nivel de master sau doctorat intr-o institutie de invatamant superior si care doresc sa efectueze cercetari la nivel de doctorat sau postdoctorat in universitati din Valonia-Bruxelles. Acest program vine in sprijinul polilor de competitivitate stabiliti in cadrul Planului MARSHALL 2.Vert.
Bursele de excelenta IN.WBI vizeaza in mod special domeniile prioritare urmatoare:

  • transport si logistica
  • mecanica
  • biotehnologie
  • agro-industrie
  • aeronautica-spatial
  • tehnologii pentru mediu.

Se vor lua in considerare si candidaturi pentru alte domenii (stiinte socio-umane, fundamentale sau aplicate).

Tipuri de burse de excelenta:

  • burse la nivel de doctorat cu durata de minimum 1 an, cu posibilitatea de prelungire de maximum trei ori;
  • burse la nivel de postdoctorat cu durata de minimum 1 an, cu posibilitatea de prelungire de maximum o data;
  • burse de cercetare la nivel de doctorat sau postdoctorat cu durata de la 1 la 3 luni (aceste burse nu pot fi folosite pentru a efectua cercetari pe teren si pot fi obtinute doar o data).

 
Data limita pentru trimiterea dosarelor:

  • pentru burse la nivel de doctorat sau postdoctorat cu durata de minimum 1 an: 1 martie 2013 pentru anul universitar 2013-2014;
  • pentru burse de cercetare de scurta durata:  1 mai 2013 pentru stagii in perioada octombrie 2013 - ianuarie 2014; 1 octombrie 2013 pentru stagii in perioada februarie – martie 2014.

Dosarele trimise dupa data limita nu vor fi acceptate.
 

Informatii complete despre acest program de burse si despre dosarele de candidatura :
http://www.wbi.be/cgi/bin3/render.cgi?id=0132992_article&userid=&lang=ln1&rubr=bourses+bourse
sau This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (Eric Vandelook,responsabil de program).

 

Pentru informatii suplimentare, nu ezitati sa ne contactati:

 

Gabriela Dobre
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
021 314 06 65.

Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti, UPB,este membru activ al Agentiei Universitare Francofone -A.U.F., domnul rector,Mihnea COSTOIU, fiind reales in Consiliul de Administratie al acestei organizatii.

 

A.U.F. organizeaza, anual, concursul ,,EUGEN IONESCU”  care permite tinerilor cercetatori din tari francofone sa efectueze un stagiu ( de doctorat sau postdoctorat)  de 3 luni.

In acest an, 2022, perioada de stagiu continuu va fi 1 mai 2022 -31 iulie 2022 ().

 

Procedura de selectie a dosarelor este facuta de catre A.U.F.

 

Metoda de lucru:

 

Candidatii vor trimite documente  la UPB ( centralizat la dna STOICA Gina email:   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,  coordonator program Eugen Ionescu in UPB)

Documentele vor fi distribuite scolilor doctorale ( CV , proiect de cercetare, copie dupa ultima diploma obtinuta).

Scoala doctorala poate accepta sau nu cererea de stagiu.

 

Pentru ca un profesor/cercetator, conducator de doctorat, membru al unui departament sau laborator de cercetare, sa poata primi/accepta un stagiar trebuie :

 

-       sa aiba competente in domeniul de interes al stagiarului;

 

-       sa-i poata asigura un loc pentru stagiul de 3 luni in laborator unde sa poata lucra, impreuna cu alti doctoranzi/cercetatori;

 

-      activitatile din timpul stagiului se vor desfasura in limba franceza  ( secundar engleza).

 

Profesorul/ii coordonator/i ai stagiarului nu sunt remunerați pentru îndrumarea științifică din perioada stagiului beneficiarului bursei A.U.F.

Termenul în care directorul școlii doctorale trimite scrisoarea de acceptare/scanata semnata a candidatului prin e mail: 3 zile de la primirea e mail-ului cu dosarul candidatului  ( data limita pana la care se pot trimite documente de acceptare ale stagiarilor in UPB: 10 martie, ora 12,00 2022)

 

Candidatii parcurg urmatoarele etape la UPB:

I.

 

Depun dosarul la UPB  (Dna STOICA Gina trimite dosarul la director scoala doctorala care-l transmite colegilor cu competente in domeniul respectiv)

Scoala doctorala trimite dnei STOICA Gina scrisoare de accept  a candidatului cu precizarea profesorului coordonator ( model atasat);

 

II.

 

Candidatii depun dosarul  la AUF ( termen limita 11 martie 2022 ) 

 

Scrisorea de acceptare permite doar depunerea dosarului de către candidat ( la A.U.F.) NU și, automat, obținerea bursei.

 

Detalii privind programul  Eugen Ionescu gasiti in documentele atasate si pe site AUF    https://l.auf.org/bourses-eugen-ionescu

Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti, UPB,este membru activ al Agentiei Universitare Francofone -A.U.F., domnul rector,Mihnea COSTOIU, fiind reales in Consiliul de Administratie al acestei organizatii.

 

A.U.F. organizeaza, anual, concursul ,,EUGEN IONESCU”  care permite tinerilor cercetatori din tari francofone sa efectueze un stagiu ( de doctorat sau postdoctorat)  de 3 luni.

In acest an, 2022, perioada de stagiu continuu va fi 1 mai 2022 -31 iulie 2022 ().

 

Procedura de selectie a dosarelor este facuta de catre A.U.F.

 

Metoda de lucru:

 

Candidatii vor trimite documente  la UPB ( centralizat la dna STOICA Gina email:   This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ,  coordonator program Eugen Ionescu in UPB)

Documentele vor fi distribuite scolilor doctorale ( CV , proiect de cercetare, copie dupa ultima diploma obtinuta).

Scoala doctorala poate accepta sau nu cererea de stagiu .

 

Pentru ca un profesor/cercetator, conducator de doctorat, membru al unui departament sau laborator de cercetare, sa poata primi/accepta un stagiar trebuie :

 

       sa aiba competente in domeniul de interes al stagiarului;

 

       sa-i poata asigura un loc pentru stagiul de 3 luni in laborator unde sa poata lucra, impreuna cu alti doctoranzi/cercetatori;

 

       activitatile din timpul stagiului se vor desfasura in limba franceza  ( secundar engleza).

  

Profesorul/ii coordonator/i ai stagiarului nu sunt remunerați pentru îndrumarea științifică din perioada stagiului beneficiarului bursei A.U.F.

Termenul în care directorul școlii doctorale trimite scrisoarea de acceptare/scanata semnata a candidatului prin e mail: 3 zile de la primirea e mail-ului cu dosarul candidatului  ( data limita pana la care se pot trimite documente de acceptare ale stagiarilor in UPB: 10 martie, ora 12,00 2022)

 

Candidatii parcurg urmatoarele etape la UPB:

I.

 

Depun dosarul la UPB  (Dna STOICA Gina trimite dosarul la director scoala doctorala care-l transmite colegilor cu competente in domeniul respectiv)

Scoala doctorala trimite dnei STOICA Gina

 

scrisoare de accept  a candidatului cu precizarea profesorului coordonator ( model atasat);

 

II.

 

Candidatii depun dosarul  la AUF ( termen limita 11 martie 2022 ) 

 

Scrisorea de acceptare permite doar depunerea dosarului de către candidat ( la A.U.F.) NU și, automat, obținerea bursei.

 

Detalii privind programul  Eugen Ionescu gasiti in documentele atasate si pe site AUF    https://l.auf.org/bourses-eugen-ionescu

Ca în fiecare an, Ambasada Frantei va sprijini mai mulți studenți români prin intermediul burselor guvernului francez. Candidații vor fi selectați în funcție de excelența rezultatelor academice, de coerența proiectului lor și de motivarea acestora.
 
În luna decembrie, Institutul francez din România lansează un apel la candidaturi pentru programele de Master 2, Doctorat în co-tutelă și pentru programul Copernic. Candidații vor putea să-și constituie dosarul și să aplice pentru o bursă a guvernului până pe 1 martie 2013.
 
Programul « Master 2 » le permite studenţilor la masterat să beneficieze de o bursă de 10 luni pentru a efectua anul 2 de Master în Franţa. Programul « Doctorat în co-tutelă » acoperă 12 luni de mobilitate repartizate pe durata a 2 sau 3 ani universitari consecutivi, având ca scop realizarea unei teze sub dubla direcţie a unui profesor universitar român şi a unui profesor universitar francez. Pentru aceste două programe, formarea academică este aleasă de către candidat care este responsabil cu efectuarea demersurilor pentru înscrierea în instituţia ce îl va găzdui.  
 Programul post-Master COPERNIC se adresează absolvenţilor ingineri, economişti sau jurişti ce beneficiază de preferinţă de o experienţă profesională de câţiva ani şi care doresc să-şi completeze parcursul şi să obţină competenţe specifice în domeniul managementului pentru a-şi dezvolta cariera. Formarea se compune dintr-un semestru de studii în instituţii prestigioase de învăţământ din Franţa (Institut d'Etudes Politiques de Paris, Ecole des Mines de Paris-ParisTech, Collège des Ingénieurs), şi este urmată de un semestru de stagiu în cadrul uneia dintre întreprinderile partenere.
 
O nouă ofertă de burse cofinanţate şi numeroase parteneriate cu universităţile române ce propun formări de dublă diplomă cu instituţii de învăţământ superior din Franţa vor completa acest dispozitiv pentru a favoriza mobilitatea  câtorva zeci de studenţi români.
 Mai multe informatii pe: http://www.institutfrancais-roumanie.com/institutfrancais-roumanie.com/cms/articleview/id/3029/language/ro

 

Formulaire_candidature_2013_Master2.pdf

Formulaire_candidature_Doctoratcotutelle.pdf

 

Fellowships 2016

 

For exceptional university graduates from Argentina, Brazil, Colombia, Indonesia, Mexico, Romania and Venezuela, the Roberto Rocca Education Program offers fellowships to help fund studies towards the Ph.D. degree in specific fields of study that include Materials Science, Mechanical, and Petroleum Engineering (see Eligibility requirements), at a university of the student's choosing outside his or her home country.
 
Each year the Program awards around 12 to 15 new Fellowships. Fellows are selected by the Program's Scientific Committee comprising senior managers of the sponsoring companies.
 
Fellowships are awarded for a period of two years and may be used for tuition, fees and living expenses. The award amount will depend on the candidate’s financial need but in general Fellowships do not cover all expenses and candidates are encouraged to seek complementary sources of funding. At the discretion of the Roberto Rocca Education Program, fellowships may be renewed for up to an additional two years.
 
The two-month application period for the Roberto Rocca Fellowships begins in mid-October of each year.

To apply for a 2016 Fellowship click here